BIO na instagramie – Gdzie i co to jest?

BIO na instagramie

Social media są aktualnie jednym z najistotniejszych miejsc spotkań towarzyskich. W szczególności młodzież chętnie z nich korzysta nie tylko by mieć stały kontakt ze znajomymi ale także by móc wyrazić siebie czy rozwinąć swój biznes. Z pewnością Ty też niejednokrotnie spotkałeś się z social mediami tj. Facebookiem, Instagramem czy LinkedIn ale z pewnością wiesz, że portali jest o wiele więcej np. YouTube, Google Tweet. 

Co to jest bio na Instagramie? 

Bez wątpienia Instagram jest obok Facebooka jednym z najbardziej spopularyzowanych social mediów nie tylko w Polsce ale i na całym świecie. Opis profilu na Instagramie pozwala użytkownikowi portalu na prosty, treściwy komunikat w stronę odbiorcy pod tytułem kim jestem? Co robię/czym się zajmuję? Jakie mam priorytety? bio na ig daje możliwość wyrażenia siebie w skrótowym formacie, bo co ciekawe, bio na Instagramie nie powinno zająć więcej niż 150 znaków, czyli co najwyżej kilka linijek tekstu.

lajki na instagram

Dzięki temu, że biogram na insta jest taki krótki, zawiera samą „śmietankę” informacji. Tworząc swój biogram – warto o tym pamiętać! A w szczególności jeśli tworzysz konto biznesowe na Instagramie to ta kwestia jest bardzo istotna, bo bio na Instagramie szczególnie interesuje Twoją grupę docelową czyli klientów Twojego biznesu. Dobra treść w opisie konta biznesowego na ig z pewnością przyciągnie fanów lub klientów. 

Tworząc biogram na prywatnego instagrama masz także możliwość dodania linków do innych profili lub oznaczyć w ten sposób ważną dla Ciebie osobę. Instagram umożliwia wstawianie emotikonów i edycję czcionek. Unikatowy opis na ig sprawi, że Twój profil już na samym początku będzie prezentował się inaczej niż pozostałe. Wyróżnienie w sieci jest jednym z kluczowych elementów dla kont biznesowych, ale użytkownik prywatny również może stworzyć niepowtarzalny opis profilu. 

Jak stworzyć dobre bio na Instagramie? 

Nie jest istotne czy opisujesz siebie, swoją firmę czy prezentujesz produkt. Istotne są kwestie związane z unikalnością, wyróżnieniem kluczowych informacji w bardzo skrótowej formie. Biogram na insta do skopiowania to nie jest dobry pomysł na wyróżnienie siebie, swojej marki spośród innych w sieci.

7 wskazówek na doskonałe bio na ig

By stworzyć doskonałe bio na Instagrama na początku trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie gdzie właściwie jest bio na ig? Żeby odnaleźć bio na ig trzeba wejść w edycje profilu i pod obiema nazwami (tj. pełną i skróconą) znajduje się pole „BIO”, w którym należy wpisać swój unikatowy biogram. Wiesz już, że wyróżniający biogram na instagramie jest bardzo ważny i pozwoli osiągnąć zamierzony cel (w przypadku użytkownika biznesowego) lub ułatwi prezentację siebie (w przypadku użytkownika prywatnego). Niżej poznasz klucz do stworzenia magicznego i wartościowego bio na ig w postaci 7 praktycznych wskazówek.

  1. Optymalizacja nazwy – Instagram dysponuje dwoma rodzajami nazw do konta użytkownika. Jedna z nich to nazwa pełna, a druga skrócona, ale obie powinny być odpowiednio zoptymalizowane i kompatybilne. Przykładowo nazwą pełną może być imię i nazwisko lub nazwa firmy, a nazwą skróconą określenie profilu lub wskazanie zawodu np. Jan Kowalski – nazwa pełna, mechanik samochodowy – nazwa skrócona,  Skaczące stokrotki – nazwa pełna, zespół muzyczny – nazwa skrócona. W ten sposób odbiorca może w ułamku sekundy ocenić kim jesteś. 
  2. Trafność treści – przyciągnięcie określonej grupy odbiorców w przypadku prowadzenia konta firmowego jest jednym z najważniejszych elementów warunkujących sukces w branży, dlatego dostosowanie treści w biogramie pod grupę docelową może okazać się strzałem w 10. Na podanych przykładach w biogramie na ig mechanik samochodowy mógłby podać marki samochodów w których się specjalizuje, a zespół muzyczny powinien podać gatunek muzyki, którą tworzą. 
  3. Słowa kluczowe – to one powodują, że Twój profil będzie z łatwością wyszukiwany przez grupę docelową czyli fanów czy potencjalnych klientów. W tym celu najlepiej skorzystać z profesjonalnych narzędzi, ale nie jest to konieczne przy kontach prywatnych. Ważne by nie używać słów na chybił trafił.
  4. Wyróżnienie – odpowiadając na kluczowe pytanie jak się wyróżnić na ig, można podać prostą odpowiedź co Cię wyróżni – hasztagi. Używanie, innej niż domyślna, czcionki, również sprawi, że opis będzie inny, a przez co wyróżniający się. Opis będzie czytelny i unikatowy.
  5. Kontakt – koniecznie umieść dane do kontaktu, im więcej możliwości kontaktu tym większe prawdopodobieństwo, że ten kontakt nastąpi.  
  6. Linkowanie – najistotniejsze w linkowaniu jest to, by był on „klikalny” czyli możliwy do otwarcia po kliknięciu w niebieskie pole. Ważne jest też, by link, który chcesz umieścić odsyłał innego użytkownika do tej treści do której chcesz go przekierować np. do strony głównej Twojej firmy, albo bezpośrednio do konkretnej zakładki na stronie np. „O mnie” lub do bloga. 
  7. Emotikony – używaj emotikonów w zastępstwie słów. Zaoszczędzisz miejsce na konkretne i istotne słowa bez konieczności parafrazowania i synonimizowania treści na siłę. 

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 4.9 / 5. Liczba głosów: 93

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

0