Czy można zaplanować dodawanie postów na Instagram?

Jak planować posty na Instagramie

Aby zamieścić post na Instagramie nie trzeba czekać na odpowiednią godzinę, żeby kliknąć w przycisk publikacji. Planowanie postów na ig jest bezproblemowe. Można zarządzać własnym kontem, uzyskując przy tym świetne wyniki. Wystarczy opanować planowanie postów na Instagram.

Nie trzeba przy tym korzystać z innej firmy i jej płatnego narzędzia. Instagram już na początku 2018 roku powiadomił o możliwości planowania postów przy pomocy interfejsu Instagram Graph API. Dało to początek publikowaniu postów planowanych, bez konieczności ręcznego zamieszczania ich w czasie rzeczywistym. Wystarczy podczas edycji zdjęcia włączyć funkcję planowania i dzięki temu wszystko jest zawsze pod kontrolą. Należy pamiętać, że korzystanie  z tej funkcji wymaga posiadania na Instagramie profesjonalnego profilu.

Tworzenie i planowanie postów w wybranym przez nas terminie pozwala zaoszczędzić ogromną ilość czasu. Pomoże też złagodzić napięcie związane z dotrzymaniem terminów i częstotliwości postów. Świetnym rozwiązaniem jest tworzenie i publikowanie nowych treści partiami.

Czemu ważne jest, aby posty były zaplanowane?

Jest co najmniej kilka istotnych powodów, które powinny Cię przekonać do planowanie swoich postów na Instagramie. Przede wszystkim zwiększa to skuteczność. Planując i wysyłając posty kompleksowo masz możliwość wykorzystać okres, kiedy jesteś najbardziej produktywny. Wspomaga to również wydajność, ponieważ nie musisz spieszyć się, aby zachować termin.

Planowane posty na instagram chronią przed nagłą blokadą twórczą. Kiedy masz w głowie świeże pomysły, tworzenie i planowanie postów wychodzi najlepiej. Musisz wiedzieć jak zaplanować posty na Instagramie. Regularne publikowanie przyniesie Ci największe korzyści, gdy będzie ono wystarczająco częste, a wysoka jakość postów zachęci czytelników do zwrócenia uwagi na to, co zostało przez Ciebie napisane. Publikować należy przynajmniej trzy albo cztery razy tygodniowo.

Przy pomocy narzędzi co planowania można również ocenić, jak skuteczne są Twoje posty. Na podstawie wszystkich dostępnych informacji, takich jak poziom zaangażowania odbiorców, czy znajomość wyników, możesz zaplanować nowe, angażujące posty. Planowanie da Ci również więcej czasu na dokładne przeanalizowanie swoich nowych terści. Dzięki edycji możesz zlikwidować błędy, które na pierwszy rzut oka były nieuchwytne. Edycja jest ważnym elementem do utrzymywania dobrej jakości.

Czego unikać przy planowaniu postów na Instagram?

Aby uzyskać zadowalające rezultaty i polepszyć wyniki należy unikać kilku błędów, które łatwo jest popełnić przy automatycznym publikowaniu:

– brak wglądu do zaplanowanej treści – należy wrócić do edycji i upewnić się, czy post nie ma ewentualnych błędów,

– zignorowanie interakcji z czytelnikami – nie należy koncentrować się tylko na automatyzacji postów, trzeba zawsze monitorować zachowanie odbiorców i odpowiednio wchodzić w interakcję ze swoimi obserwatorami,

– za bardzo obszerne plany – planowanie z dużym wyprzedzeniem może wprowadzić Cię w pułapkę. Treści, stworzone dużo wcześniej również muszą być blisko aktualnych trendów.

W jaki sposób zaplanować posty na Instagramie


W jaki sposób zaplanować posty na Instagramie?

Musisz określić cel

W pierwszej kolejności ważne jest, aby ustalić własną listę celów, za którą należy podążać. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: co chcemy osiągnąć? Czy zależy nam głównie na zwiększeniu liczby odbiorców, zwiększeniu interakcji i zaangażowania, czy też chcemy generować sprzedaż? Gdy już odpowiesz na te pytania, plan działania zostanie opracowany, będziesz lepiej dostosowywać publikowane treści do własnych celów.  

Jak zaplanować post na Instagramie? Gdy cel już będzie określony, należy dokonać podziału go na kilka etapów, uwzględniając to, co chcemy osiągnąć. Przykładowo, jeśli chcemy zwiększyć grono swoich odbiorców o określony procent do końca kwartału, pierwszą kwestią do rozstrzygnięcia jest to, jakie etapy musimy przebyć po drodze, ale ten cel osiągnąć. Jakich treści i tematów potrzebujemy, aby poprawić zaangażowanie odbiorców. Kiedy już będziemy mieć wstępny szkic i zebrane pomysły, należy rozpocząć tworzenie kalendarza. Gdy już będziesz gotowy, możesz umieścić pierwszy post na Instagramie.

lajki na instagram

Kalendarz treści – jak go zaplanować?

W świecie mediów społecznościowych, kalendarz treści pełni rolę nawigacji, dzięki której możemy osiągnąć cel, po drodze realizując pomniejsze pomysły. Planowanie jest najlepszym sposobem na osiągnięcie wybranego celu. Ale musi być ono szczegółowe i sumienne. Pomoże Ci to wykonać wszystkie zadania precyzyjnie i nie tylko osiągnąć zamierzony efekt, ale też pozwoli przeanalizować wszystkie sposoby na lepszą strategię w przyszłości.


Taki kalendarz pomaga w organizowaniu pomysłów, wychwyci wszystkie niedociągnięcia w treści, pomoże budować spójne posty. Są to niezwykle istotne zagadnienia dla Instagrama. Podczas tworzenia miesięcznego lub kwartalnego planu treści warto ustalić dni tygodnia, w których posty będą publikowane na Instagramie, oraz dni, które zostaną poświęcone na tworzenie tych treści. Odpowiednie określenie tematu i opisu każdego postu to coś o czym warto pamiętać. Podstawą dobrej komunikacji z odbiorcami są spójne grafiki i tego również nie można zbagatelizować. Paleta barw, której używasz na swoim profilu powinna celować w grupę twoich odbiorców, zastanów się zatem do kogo chcesz trafić.

Tematy oraz dni publikowania wraz z opisami i możliwymi hasztagami dobrze jest zebrać w jednym dokumencie Google, w Wordzie lub Exelu. Pozwoli to na łatwy dostęp do kopiowania i wklejania treści, dzięki temu wszystko będzie pod ręką w momencie, gdy będziesz planował na Instagramie nowe treści.

Wiele firm zawdzięcza swój sukces kalendarzowi treści


Gdy nadejdzie czas na nową kampanię marketingową, w pierwszej kolejności należy stworzyć serię nowych, wartościowych treści. Zacznij od kilku postów, które wprowadzą produkt, następnie podziel się wiedzą z innymi, zachęcaj do angażowania się innych osób w komentowanie oraz motywuj odbiorców aby dzielili się swoimi przemyśleniami. Doskonałym sposobem na angażowanie odbiorców jest stworzenie wydarzenia, święta są na to dobrym czasem. Każde nowe wydarzenie można zamienić w kampanię promującą, aby konsumentów przekształcić w twoich klientów.

Treści i wygląd profilu są Twoją wizytówką

Treści i wygląd profilu są Twoją wizytówką

W zależności od tego, czy zależy Ci na promowaniu własnej firmy, czy na użytkowaniu prywatnego profilu, jego wygląd oraz treści znacznie się różnią.

Jak skutecznie wypromować działalność na Instagramie

Przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na to, aby twoje posty zawierały:

– wartościowe, rzetelne informacje,

– przydatną wiedzę,

– konkursy,

– estetyczne i atrakcyjne przedstawienie swojego produktu,

– modne, przyciągające uwagę treści (mogą być kontrowersyjne lub śmieszne, możliwe do przerobienia na memy),

– instatories, badające potrzeby konsumenckie twoich użytkowników przy pomocy ankiet,

– autentyczność profilu, którą uzyskasz pokazując zaplecze swojej pracy.

Promocja prywatnego profilu

Jeśli zależy Ci na wypromowaniu swoich treści na Instagramie:

– twórz teksty umieszczane w postach lub na Instatories, które angażują twoich obserwatorów i użytkowników,

– zapisuj nagrania wideo oraz zdjęcia, które są atrakcyjne i estetyczne,

– zwróć uwagę na kolorystykę, aby była spójna,

– znajdź swój styl, wypowiedzi i zdjęcia niech obrazują i reklamują Twoją osobę,

– używaj odpowiednich hasztagów,

– zapisuj i gromadź instastories na profilu

Pamiętaj również o stworzeniu ciekawego BIO na Instagramie. Ten krótki opis powinien zawierać najważniejsze informacje o Tobie i o Twojej działalności.
Jeśli nadal masz problem ze zdobyciem odpowiedniej ilości obserwujących możesz sięgnąć po poradnik, który przypomni Ci zasady efektywnego pozyskiwania odbiorców na Instagramie.

Twoja aktywność i kreatywność

Podstawą budowania relacji i zaufania jest w mediach społecznościowych odpowiednia aktywność i wchodzenie w interakcje z drugimi użytkownikami. Zasada ta ma szczególne znaczenie w odniesieniu do Instagramu. Bez tych aktywności, nawet najciekawsze treści i najlepsze hasztagi mogą okazać się niewystarczające.

Kolejną istotną kwestią jest świadomość, że poza udostępnianiem zdjęć w aplikacji, na Instagramie jest ogromna paleta sposobów na tworzenie ciekawych treści. Są to narzędzia, które podkreślą Twoją markę, zwiększą zaangażowanie, zmotywują odbiorców. Przy pomocy grafik i zdjęć można doskonale zaprezentować produkty. Są one świetną podstawą do dzielenia się swoimi przemyśleniami, opiniami, oraz do zadawania pytań na Instastories. Możesz w ten sposób z powodzeniem wypromować swoją ofertę.


Publikacja filmów to coś, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę

Strefa audiowizualna jest niezwykle ważna, więc nie możesz o niej zapomnieć. Dzięki filmom możesz w ciekawy sposób przedstawić zapowiedzi przyszłych wydarzeń albo stworzyć zwiastuny produktów. Do dzielenia się pasją, historiami, przemyśleniami można używać rolek na Instagramie lub nagrać krótki film. Pomoże to zwiększyć grono odbiorców.

Na kanale Instagram są też dłuższe formy filmowe takie jak IGTV lub Instagram TV. Są one używane przez marki do głębszego opisania tematu. Funkcja zakupów na Instagramie pozwoli konsumentom nabyć Twój produkt przy pomocy zdjęć oraz filmów.  

Klienci, aby trafić do Twojej strony nie muszą opuszczać Instagram. Mają możliwość szybkiego kupna przy pomocy wygodnej aplikacji. Popularnym sposobem na zdobycie nowych obserwatorów są stories, czyli zdjęcia i filmy dostępne 24 godziny. Możesz z ich pomocą publikować zupełnie nowe treści lub udostępniać posty, które zamieszczone zostały na Twoim profilu. Daje to szansę na nawiązanie kontaktu z konsumentami. Promocja produktów może się zatem odbywać nie tylko na twoim profilu, ale również dzięki treściom generowanym przez innych użytkowników, przez klientów, wpływy i innych obserwujących.

Przy prowadzeniu swojej marki ważne jest, aby w swoich relacjach precyzyjnie oznaczać lokalizację. Dzięki temu relacje są bardziej widoczne dla tych, którzy poszukują interesujących miejsc przy pomocy Instastories. Możesz nagrać krótki film, w którym pokażesz Twój lokal, jego wnętrze lub biuro, a następnie oznaczysz swoją obecną lokalizację. Ma to wpływ na znalezienie Cię przez osoby, które nie są jeszcze twoimi obserwatorami. Dajesz im w ten sposób szansę na odkrycie Twojego profilu dzięki ogólnej relacji pod daną lokalizacją.

Wartościowe opisy i storytelling to coś, czemu trzeba zaufać

Nikt nie lubi nachalnych reklam, które pojawiają się na portalach informacyjnych albo plotkarskich. To zdecydowanie zniechęca do czytania całości artykułu oraz sprawia, że takie portale stają się dla nas niewiarygodne. Zatem niezwykle ważne jest, aby tworzyć interesujący storytelling, który zaciekawi odbiorcę. Pozwoli to w delikatny sposób wypromować, subtelnie opowie o Twoim pomyśle, o Tobie i dążeniach firmy. Jeśli postawisz na interesującą opowieść, wiele zyskasz. Po pierwsze, opowiedziana historia, która zaintryguje odbiorców może być przekazana dalej. Najlepszym, niezawodnym sposobem na zdobycie nowych klientów jest poczta pantoflowa i marketing szeptany. Szczególnie na początku tworzenia profilu. Po drugie, doda Ci to wiarygodności. Opowieść o tym, co dzieje się za kulisami ciekawi każdego.

Podstawą jest CTA

Call to Action to hasło które odgrywa ogromną rolę. Kiedy najlepiej dodać zdjęcie na Instagram? Zawsze, gdy chcesz zachęcić do interakcji. Dobrej jakości zdjęcia, interesujące filmy, ciekawa treść są ważne, ale zachęcenie do interakcji może bardzo ułatwić Ci pracę. Warto poświecić czas na stworzenie właściwego CTA. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli śledzić posty i angażować się w nie, a w konsekwencji kupić Twój produkt.

Dodanie odpowiednich hasztagów

Aby dotrzeć do szerokiej grupy użytkowników spoza kręgu obserwatorów Twojego profilu, należy wybrać właściwe hasztagi. Warto zwrócić uwagę na to, które posty są najbardziej skuteczne, aby nowe posty tworzyć już dla konkretnych hasztagów. Zwiększy to widoczność treści, które umieścisz na Instagramie.

Jeśli widzisz prawidłowość w dodawaniu hasztagów i ich wpływ na zwiększenie widzialności profilu koniecznie zapisz je, by w przyszłości z nich korzystać. Trzeba na bieżąco monitorować zasięgi. Po jakimś czasie zestawisz idealnie hasztagi i wystarczy, że będziesz je dalej tylko kopiować.

Wybierz najlepszy czas do publikacji

Jakie są najlepsze godziny do wstawiania postów na ig? Specjaliści uważają, że najlepszą porą na publikowanie treści jest pora wieczorna. Godziny pomiędzy 19:00 a 21:00 dają najlepsze rezultaty. Również pora lunchu pomiędzy 11:00 a 13:00 daje dobre efekty. Wpływ na to ma wiele czynników.

Odbiorcy z zagranicy, którzy żyją w innej strefie czasowej będą mieć odmienne godziny aktywności. Jeśli zależy Ci na klientach zza granicy musisz dostosować pod nich swoje działania. Oprócz tego, gdy prowadzisz firmę i chcesz, aby Twoimi klientami były osoby pracujące, to świetnym sposobem na zasięgi jest publikowanie postów jedynie w dni robocze. Masz wtedy większą pewność, że klienci będą aktywni i obejrzą Twoje posty. Dni wolne od pracy w tym przypadku zmniejszają aktywność.
Daj sobie czas na weryfikację, kiedy masz największe grono odbiorców. Może to potrwać dłuższą chwilę, ale warto wykonać tę pracę. W perspektywie będziesz doskonale znał swoich odbiorców. Dobrze jest też robić testy postów. Warto dodawać posty z dużą częstotliwością, regularnie, w równych odstępach czasu.  

Dostosuj działania do wyników

Przy pomocy Instagram Insights możesz zarówno w aplikacji albo przez Meta Business Suites sprawdzić, ile wyświetleń uzyskał dany post. Widoczne są też statystyki mówiące o zaangażowaniu w posty. Dzięki temu masz podaną wiedzę, które treści są najbardziej atrakcyjne i najlepiej działają, ponieważ widzisz polubienia, komentarze, sprawdzisz kto udostępnił i ile razy treść została zapisana.  

Aby mieć dostęp do danych o płatnej aktywności, marki mają możliwość korzystania ze Statystyk. Jest do doskonały sposób na zaznajomienie się z obowiązującymi trendami. Możesz dzięki temu stworzyć własną strategię umieszczania treści. Statystyki pokażą Ci również dane na temat Twoich obserwujących, takie jak wiek, oraz godziny największej aktywności online. Wszystko to pomoże Ci dostosować treści do użytkowników, ustalić najlepszy czas na publikację, aby jak najlepiej docierać do grupy Twoich odbiorców.   

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 248

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0