Jak znaleźć się na stronie „Dla Ciebie” w TikTok
Gdy otworzysz aplikację TikTok, zobaczysz stronę z filmami, które TikTok oznacza jako „Dla Ciebie”. Jest to spersonalizowana kolekcja filmów przygotowana przez TikTok, która według TikTok trafi w Twój gust i zainteresuje Cię. Znaczna większość tych filmów będzie prawdopodobnie pochodzić od osób, których nie znasz, a jeśli spodobają Ci się te filmy, możesz zacząć obserwowaćich konta. Strona „Dla Ciebie” w serwisie TikTok jest wypełniona filmami zebranymi przez algorytm TikTok, który ma na celu zaprezentowanie użytkownikowi kolekcji filmów, które powinny mu się spodobać na podstawie jego dotychczasowego zachowania w aplikacji.
Dla wielu osób pojawienie się Twoich treści na stronie „Dla Ciebie” jest sukcesem w TikTok. Oznacza to, że TikTok dostrzega jakość Twoich materiałów wideo na tle wszystkich innych filmów, które ludzie przesyłają każdego dnia. Jest to doskonały sposób na zdobycie uznania i umożliwienie oglądania Twoich filmów przez szersze grono odbiorców. Pomaga to również posunąć się dalej na drodze do zostania influencerem TikTok.
Jak jednak sprawić, by TikTok wybrał Twoje filmy, które znajdą się na stronach „Dla Ciebie”? Z pewnością nie możesz po prostu nagrywać filmów i liczyć na sukces. Istnieje wiele filmów na YouTube i artykułów w sieci sugerujących sztuczki i uniki, których można spróbować, aby zwiększyć swoje szanse. Jednak klucz do sukcesu na TikTok nie różni się od klucza do sukcesu na każdej innej platformie społecznościowej. Im lepszej jakości są Twoje treści i im bardziej się angażujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że TikTok uzna Twoje filmy za warte dodania do stron „Dla Ciebie”.
TikTok trzyma szczegóły swojego algorytmu w tajemnicy. Przyznaje jedynie, że jest on oparty na tym, co lubisz i kogo śledzisz. Rozpoznaje on Twoje gusta i preferencje i odpowiednio dostosowuje polecane filmy.
Wpływ na znalezienie się na karcie dla Ciebie mają też lajki oraz wyświetlenia danego filmu, im więcej polubień oraz wyświetleń, tym większe szanse na znalezienie się w tej karcie. Oczywiście nie jest to jedyny warunek, ale z naszego doświadczenia oraz doświadczenia naszych klientów, którzy cyklicznie kupują lajki na tiktok.

Użytkownicy Instagrama zauważają, że strona docelowa „Dla Ciebie” TikTok jest bardzo podobna do strony „Eksploruj” na Instagramie. Obie strony służą temu samemu celowi – sugerowaniu użytkownikom nowych treści w oparciu o typy materiałów, które oglądali i polubili w przeszłości.
Obie aplikacje społecznościowe mają jednak jedną istotną różnicę w sposobie korzystania z tych stron rekomendacji. Kiedy otwierasz Instagram, Twoją pierwszą stroną docelową jest strona z postami osób, które obserwujesz, tzn. nacisk kładziony jest na wyszukiwanie treści udostępnianych przez Twoich znajomych i osoby, które obserwujesz. Na stronę Eksploruj przechodzisz tylko wtedy, gdy masz ochotę poszerzyć oglądane treści. W przypadku TikTok natomiast stroną docelową jest strona „Dla Ciebie”, zachęcająca do wypróbowania treści od nieznajomych, zanim obejrzysz filmy, które Twoi znajomi mogli przesłać od ostatniego otwarcia aplikacji.
Jest to jeden z powodów, dla których osoby chcące zwiększyć liczbę użytkowników TikTok powinny skupić się na umieszczaniu swoich filmów na stronach „Dla Ciebie”. Każdy zaczyna pracę z aplikacją od przejrzenia tych stron, co sprawia, że jest to doskonały sposób, aby ludzie po raz pierwszy zetknęli się z Twoimi filmami, a jeśli im się spodobają, zaobserwowali Twoje konto na Tiktok
Jak działa algorytm TikTok?
Algorytm TikTok jest jedną z największych przyczyn sukcesu tej aplikacji. Jedną z przyczyn jest to, że nieustannie wyszukuje on nowe filmy, którymi może podzielić się z widzami, a nie ciągle powtarza piosenki znanych osobistości i influencerów. To znacznie ułatwia ludziom zdobywanie publiczności i sławy, choć oznacza, że muszą oni nieustannie pracować nad tym, by ich filmy były widoczne dla nowych osób.
Za każdym razem, gdy ktoś tworzy i przesyła wideo, TikTok przesyła je do pewnej grupy widzów. Część z tych osób obejrzy film, a algorytm TikTok oceni jego „Ranking efektywności”. Ranking efektywności” opiera się na współczynniku ukończenia filmu (tj. odsetku filmu obejrzanego przez początkowych widzów), liczbie udostępnień, komentarzy i polubień. Jeśli uzyskany w ten sposób „Współczynnik efektywności” jest wystarczająco wysoki, TikTok będzie dalej kierował film do kolejnej grupy widzów.
Współczynnik ukończenia jest najbardziej istotną częścią równania. Dlatego musisz upewnić się, że jakość Twojego filmu jest na tyle wysoka, że ludzie obejrzą go do końca – pamiętaj, że to tylko krótkie filmy.
1. Twórz treści wysokiej jakości
Prawdopodobnie najważniejszym warunkiem, aby Twoje materiały pojawiały się na stronach „Dla Ciebie” użytkowników TikTok, jest tworzenie materiałów wysokiej jakości. TikTok nie zamierza udostępniać innym osobom materiałów w niskiej rozdzielczości, źle nakręconych, rozmytych lub ziarnistych, które nie mają nic wspólnego z oglądaniem.
Nawet tanie telefony mogą teraz nagrywać filmy w wysokiej jakości HD, a większość krajów oferuje wystarczająco szybki internet, aby przesyłać filmy w wysokiej rozdzielczości, zwłaszcza że filmy z TikTok są krótkie.
2. Twórz krótsze filmy
Ponieważ współczynnik ukończenia jest tak istotnym czynnikiem w algorytmie TikTok, sensowne jest tworzenie filmów, które ludzie z przyjemnością obejrzą do końca, zamiast je pomijać. Im krótszy filmik, tym łatwiej jest osiągnąć ten cel. Oczywiście nie oznacza to, że nie należy dbać o wysoką jakość treści – wideo musi być wystarczająco długie, aby przekazać zamierzony komunikat.
Powiązany wpis
Jak korzystać z Facebooka bez logowania?
3. Dodaj muzykę do swoich filmów
TikTok (i jego poprzednik Musicall.ly) zaczynały jako platformy do synchronizacji muzyki. Muzyka nadal ma duże znaczenie dla typowego użytkownika TikTok.
TikTok jest prawdopodobnie lepiej dostosowany do podkładów muzycznych niż jakikolwiek inny portal społecznościowy lub platforma do udostępniania wideo. Firma podpisała umowy z większością głównych studiów muzycznych, aby zezwolić na umieszczanie na platformie krótkich fragmentów muzycznych (pamiętając, że żadne wideo nie może być dłuższe niż minuta).
Dzięki temu masz dostęp do ogromnej biblioteki utworów muzycznych z serwisu TikTok, które możesz łatwo dodać jako podkład muzyczny do swoich filmów. Jeśli nie możesz znaleźć żadnego utworu muzycznego w TikTok, nadal możesz edytować muzykę, nawet oryginalne kompozycje, do swoich filmów.
Podobnie jak w przypadku wyzwań i preferowanych typów treści, zauważysz, że preferowane gatunki muzyczne zmieniają się regularnie w serwisie TikTok. Umieszczanie w swoich filmach muzyki z aktualnych trendów powinno zwiększyć szanse na to, że algorytm TikTok umieści Twoje filmy na stronach „Dla Ciebie”.
4. Nie zapomnij dodać popularnych hashtagów
Hashtagi są bardzo ważne na TikTok. Chociaż użytkownik nie szuka po hashtagach, gdy otwiera stronę „Dla Ciebie”, nadal ważne jest, aby dodawać popularne hashtagi, które odnoszą się do treści jego wideo.
Niektórzy twierdzą, że kilka ukierunkowanych tagów, takich jak #foryou lub #foryoupage, zwiększa Twoje szanse w algorytmie TikTok, ale inni się z tym nie zgadzają.
5. Twórz angażujące treści
Bez względu na to, jak dobra jest fizyczna jakość Twoich filmów, muszą one dotyczyć treści, które zainteresują ludzi. Pamiętaj, że TikTok dostosowuje stronę „Dla Ciebie” każdej osoby tak, aby odpowiadała jej gustom i zainteresowaniom.
Możesz to zrobić na dwa sposoby. Możesz tworzyć i udostępniać filmy o tematyce ogólnej, które zainteresują szeroką publiczność, lub skupić się na filmach niszowych, które zainteresują mniejszą grupę pasjonatów.
Jeśli zdecydujesz się na filmy o tematyce ogólnej, trudniej będzie Ci się przebić na strony „Dla Ciebie”, ponieważ będziesz miał znacznie większą konkurencję. Jeśli jednak tworzysz doskonałe filmy i unikalne, masz szansę dotrzeć do szerokiej publiczności.
Z drugiej strony, Twoje niszowe filmiki będą pojawiać się w kanałach niewielkiej liczby osób, ale jest o wiele bardziej prawdopodobne, że zainteresują się one Twoimi filmikami i będą chciały śledzić Twoje kolejne produkcje.
Pamiętaj, że im bardziej uszczęśliwisz potencjalnych widzów, tym bardziej prawdopodobne jest, że się zaangażują, a to poprawi Twoje rankingi i szanse na sukces w kolejnych filmach.
6. Nadążaj za trendami
TikTok wydaje się faworyzować filmy, które wpisują się w panujące trendy i wyzwania. Prawdopodobnie zwiększysz swoje szanse na znalezienie się w rankingu na stronie „Dla Ciebie”, jeśli będziesz na bieżąco z preferowanymi typami filmów i wprowadzisz odpowiednie hashtagi lub inne wyzwania.
Wyzwania z hashtagami mogą być doskonałym sposobem na zachęcenie widzów do oglądania do końca filmu, zwłaszcza jeśli są skonstruowane w taki sposób, że dana osoba wykonuje wyzwanie dopiero w ostatnich sekundach filmu. Oryginalne wideo z wyzwaniem może czasami mieć doskonałą oglądalność, ponieważ ludzie ponownie oglądają wideo, aby pokazać im, co muszą zrobić, aby sprostać wyzwaniu.
7. Pamiętaj o zaangażowaniu
Media społecznościowe powinny być oczywiście społecznościowe. Nie możesz oczekiwać sukcesu na TikTok, YouTube, Instagramie, Facebooku czy jakiejkolwiek innej platformie społecznościowej, nadając jedynie swoje treści. Należy trzymać interakcje ze swoimi widzami.
TikTok rozpoznaje polubienia, komentarze i inne interakcje, a ich algorytm wydaje się nagradzać użytkownika za takie działania.
Nie wszystkie teorie sprawdzają się w praktyce.
Ponieważ TikTok jest tak powściągliwy w udostępnianiu szczegółów swojego algorytmu, ludzie mogą jedynie snuć „domysły” na temat tego, co może zwiększyć szanse na pojawienie się Twoich filmów na stronie docelowej „Dla Ciebie”. Doprowadziło to do powstania wielu teorii i jedynie ograniczonych dowodów na to, co działa, a co nie. Wiele z tego, o czym tu mówimy, ma logiczny sens, ale brakuje na to dowodów..
W sieci można spotkać wiele teorii i pomysłów. Niektóre z nich wydają się logiczne, inne są bardziej wątpliwe, zwłaszcza te, które sugerują, że grasz w systemie. Pamiętaj, że TikTok uwzględnia tylko dwa czynniki, które wpływają na prawdopodobieństwo pojawienia się Twojego wideo na stronie „Dla Ciebie”: jest ono oparte na tym, co lubisz i kogo śledzisz. Sensowne jest więc tworzenie filmów, które podobają się dużym grupom odbiorców (przynajmniej w preferowanej przez Ciebie niszy), a także dbanie o to, aby były one atrakcyjne dla osób, które chcesz, aby Cię śledziły.
Wspomniane wcześniej użycie hashtagów takich jak #foryou, #foryoupage czy #fyp jest przykładem na to, że ludzie podążają za mitami, ponieważ wydaje im się to dobrym pomysłem. Używając tych hashtagów, zmniejszasz szansę na użycie użytecznych hashtagów, które odnoszą się do tematyki Twoich filmów.
Jedną z propozycji, z jaką się spotkaliśmy, jest tworzenie filmów z niekończącą się pętlą. Teoria zakłada, że dzięki temu użytkownik ogląda je więcej niż raz, co daje wskaźnik ukończenia powyżej 100%. Choć teoria ta brzmi wiarygodnie, możesz to zrobić tylko kilka razy, zanim ludzie zorientują się, co robisz, i stracą zainteresowanie twoimi filmami.