Jak tworzyć opisy na instagramie?

Jak tworzyć opisy na instagramie

W ostatnich czasach świat przeniósł się ze świata realnego do internetu. Zdecydowana większość umów reklamowych zawierana jest pomiędzy influencerami a firmami, dzięki czemu obie strony otrzymują ważną dla nich współpracę. Jednak przeglądając Instagrama i pracując na nim, nie powinniśmy skupiać się na samym zdjęciu, ale też opisie. Opis jest bardzo ważnym aspektem naszego post. Dlaczego opis jest, aż tak istotny? Co powinno się w nim znajdować, aby przyciągać ludzi?

Czy opisy na Instagramie są ważne?

Społeczność na Instagramie jest ogromna, liczba aktywnych użytkowników potrafi sięgnąć nawet miliarda. Przy takiej ilości użytkowników bardzo ciężko wyróżnić się i rzucić w oczy potencjalnym obserwatorom.

Same zdjęcia z czasem przestały bawić użytkowników, mimo że Instagram z początku opierał się właśnie na nich. Większość zdjęć jest do siebie podobna i nieunikatowa. Dlatego w poszukiwaniu ciekawych treści sięgamy po opisy. Ale opis to nie może być samo opisanie zdjęcia, może się do niego odnieść, ale istotnym jest, aby przekazywał jakieś bardziej istotne treści

Dobrze napisany opis pod postem na Instagramie pozwala na min.

Zbudować zgraną społeczność, jeżeli nasi użytkownicy będą bardziej aktywni pod postami, zaczniemy zwracać uwagę kolejnych użytkowników. Dzięki temu nasze posty będą jeszcze bardziej promowane przez Instagrama.

Zachęcić do zapoznania się z reklamowanym produktem.  Reklama jest mało istotna, jeżeli nasz post nie zachęca nikogo do poznania tego co reklamujemy. Samo zdjęcie kremu nie zwróci uwagi użytkowników tak jak opis tego kremu, jego działanie i zastosowanie. Opis jest również potencjalnym miejscem na umieszczenie reklamy blogów, na zdjęciu nie można umieścić tak jasnych informacji odnośnie tego źródła informacji;

Poznać indywidualne potrzeby naszych obserwatorów. Z czasem nasi odbiorcy uaktywnią się, i zaczną sami nam mówić, co pragną zobaczyć na naszym Instagramie. Odpowiednie pytania, tematy i poruszone kwestie w opisie to potencjalna prowokacja zachęcająca odbiorców do reagowania i pokazywania swojego zdania.

Istnieje jeszcze jeden powód, który dla wielu osób dalej jest niezrozumiały. Sam algorytm Instagrama, który jest istotny dla marketerów, ma ogromny wpływ na późniejsze promowanie naszych treści. Okazuje się, ze czas spędzony przy przeglądaniu naszego posta ma wpływ na algorytm. Czytając nasz opis użytkownik na pewno spędzić przy nim więcej czasu, niż gdyby było to samo zdjęcie.

opisy na instagramie - jak tworzyc

Co pisać pod zdjęciami na Instagramie?

Jako, iż udowodniliśmy jak wielkie ma znaczenie opis na Instagramie, pora przejść do najważniejszego zagadnienia. Co mamy pisać pod naszymi postami? Banale pisanie „Hej moi mili, jak wam mija ten cudowny dzień?” już dawno przestało przyciągać użytkowników. Aby nasza społeczność było bardziej zaangażowana – na czym zależy zarówno twórcom jak i markom- musimy wykazać się czymś więcej niż takimi banałami.

Treść pod postem oczywiście będzie się różniła w zależności rodzaju prowadzonego konta. Dla każdego jasne jest, że ktoś, kto zajmuje się motoryzacją napiszę coś innego niż influencerka modowa. Istnieją jednak zasady, dzięki którym Wasze opisy staną się bardziej unikatowe i zaczną przyciągać uwagę.

Zasady tworzenia postów na Instagramie-jak pisać angażująco? 

  1. Pamiętaj, aby opisy były dopasowane pod twoją grupę odbiorców. Poświęć chwilę, aby przeanalizować, do kogo trafiają twoje posty i starać się pisać opisy zgodne z ich preferencjami. Dość jasne jest, że mężczyźni będę zaciekawieni czymś innym niż kobiety, a młodzież zwróci uwagę na coś innego niż dorośli.
  2. Twój post musi mieć jakiś cel. Sztuczne opisy nie przyjmują się na Instagramie. Dla użytkowników ważna jest twoja autentyczność. Dlatego każdy opis musi nieść za sobą jakąś wartość będącą ciekawą dla odbiorców. Nie ważne czy opiszesz jakąś historię, niedawno przeczytaną książkę, ważne jest, aby nie przychodziło ci to na siłę.
  3. Pamiętaj o Call To Action (CTA) – skoro każdy post tworzymy w konkretnym celu, to nasz opis powinien zachęcać odbiorcę do jakiegoś działania. Warto zadawać pytania pod koniec napisanego opisu. Jest to podstawową kwestią w tym jak pisać opisy na instagramie. Na Instagramie klasyczne CTA to np.:
  1. Powiąż swój opis ze zdjęciem. Nie jest to koniecznością, ale warto pamiętać, że opis na Instagramie jest ciekawszy jeżeli dotyczy zdjęcia. Samo opisanie zdjęcia, jest już czymś interesującym. Jeżeli jesteś na wyjeździe w góry, możesz zaskoczyć jakąś ciekawostką o górach, czy też powiedzieć swoją własną historię, która wydarzyła się w trakcie wyjazdu.
  2. Nawiązuj do tego co aktualnie dzieje się na świecie – Real Time Marketing, szybkie reagowanie i odnoszenie się do wydarzeń to dobry sposób na zwrócenie uwagi użytkowników. Tematy będące w top na czasie będą chętniej czytane, niż jakiekolwiek inne. Oczywiście odnosi się to do świąt, pór roku, trendów czy koncertów. Wszystko można podkreślić odpowiednim hasztagiem.
  3. Ważne jest zainteresowanie użytkownika już w pierwszej linijce tekstu. Instagram ukrywa znaczną część posta, dlatego warto przyciągać uwagę już pierwszą linijką, aby odbiorca był zaciekawiony i chciał dalej przeczytać twoją wypowiedź. W pierwszej linijce warto umieścić kluczowe informacje, aby wzbudzić zainteresowanie całą wypowiedzią.
  4. Zadbaj o to, aby twój opis nie był ścianą tekstu, a zamiast tego po prostu był ciekawy. Instagramowicze są przyzwyczajeni do schludnej i estetycznej stylistyki. Tekst bez hasztagów, podziałów na sekcje i emotek wydaję się zdecydowanie mniej interesujący. Staraj się również nie pisać zbyt długich opisów. 2000 znaków ze spacjami zdecydowanie wystarczy.

    Podsumowując, opis pod zdjęciem na Instagramie ma duże znaczenie. Nie tylko angażuje naszą społeczność do socjalizowania się, ale pozwala nam wbić się w algorytm Instagrama. Samo pisanie opisów pod zdjęciami z czasem zacznie wam przychodzić łatwo. Musicie tylko określić swoje własne preferencje i odpowiadać na to czego tak naprawdę oczekują od was wasi odbiorcy. Nie każda społeczność oczywiście wymaga tego samego, ale nie możemy zapomnieć, o tym co my sami chętniej oglądamy na Instagramie. Ładnych buzi pozujących w dany sposób jest od groma na portalach społecznościowych, dlatego tak istotnym jest, pokazanie, że my też mamy coś więcej do powiedzenia.

Jak może wyglądać przykładowy opis na Instagramie?

Hej kochani! Jak widzicie, właśnie jestem w trakcie przeprowadzki, przechodzę teraz bardzo stresujące momenty w swoim życiu, ale dzięki kremom marki X nie odbija się to na mojej skórze. Muszę wam opowiedzieć historię, która zdarzyła się wczoraj. Jak zawsze z chłopakiem oglądaliśmy romantyczny film, ale tym razem coś mi nie odpowiadało. Zaczął się do mnie dziwnie uśmiechać, okazało się, że zaplanował dla mnie romantyczną kolację zaraz po filmie. Był to najlepszy wieczór w moim życiu. A wy jak spędzacie czas ze swoimi drugimi połówkami?

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1025

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0