Jak wybić się na YouTube w 2023?

Jak wybić sie na YouTube

Wybij swoje konto i zacznij zarabiać na YouTube

Zapewne trafiłeś na ten artykuł ponieważ chcesz dowiedzieć się jak wybić się na YouTube, czyli jak tworzyć przyjazne treści dla algorytmów tej platformy. Aby w rezultacie budować ogromną rzeszę fanów w social media i zacząć zarabiać naprawdę duże pieniądze. Zastanawiasz się jak przyciągnąć widzów na Twój kanał YouTube?

W tym poradniku poznasz kilkanaście kluczowych wskazówek, które pomogą Ci zdobyć wielu widzów, a zarazem subskrypcji nawet w tych najbardziej konkurencyjnych tematykach na YouTube. Tak naprawdę detale decydują o tym na jakich pozycjach znajduje się Twój film. Poznasz proste, ale być może dla Ciebie nieznane jeszcze sposoby na to jak zdobywać popularność na YouTube.

Zaplanuj regularne publikowanie filmów na YouTube

Ostatnie raporty pokazały, że kanały YouTube, które publikują więcej niż raz w tygodniu, radzą sobie znacznie lepiej, zdobywając większe zasięgi, przez to, że ich filmy pojawiają się częściej w polecanych. Jeśli to możliwe, opublikuj film na YouTube dwa lub więcej razy w tygodniu, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz i próbujesz zbudować sobie publiczność. Prowadzenie regularnego harmonogramu z wieloma publikowanymi filmami w tygodniu może szybko wpłynąć na zdobycie zaufania i podnieść statystyki Twojego filmu w algorytmach YouTube.

Planowanie filmów na YouTube

Stworzenie dużej ilości treści na początku na podobne tematy pomoże Twojemu kanałowi dobrze działać w algorytmie, a także stworzy bibliotekę treści, która wprowadzi widzów z jednego filmu do drugiego, zwiększając czas oglądania i dając im powód do subskrypcji. Pozostając chwilę przy temacie subskrypcji… Wiele osób nie może poradzić sobie z przebiciem granicy 100, 500, a nawet 1000 subskrypcji. FejmStore wychodzi naprzeciw i oferujemy zakup Subskrypcji na YouTube w naszym sklepie. Obserwując nas na Facebooku czy Instagramie masz szanse złapać konkretne rabaty – Obserwuj nas uważnie 🙂

Opracuj zrównoważony proces produkcji wideo

Być może tworzysz dużo warte krótkie filmy i teledyski, ale jeśli wyprodukowanie każdego z nich zajmie 6 miesięcy, Twoje filmy nie będą tak szybko rozwijać Twojego kanału YouTube. Regularne przesyłanie filmów sprawia, że ludzie wracają po więcej.

Niezależnie od tego, jakie filmy chcesz stworzyć, wybieraj treści, które możesz regularnie rozwijać i tworzyć, i znajdź sposób na usprawnienie pracy nad produkcją, niezależnie od tego, czy chodzi o zakładanie studia, tworzenie szablonu do edycji, czy zatrudnianie asystentów lub zespołu produkcyjnego. Dopracowuj swoje tematy i procesy produkcyjne.

wyświetlenia na youtube tanio

Wskazówka: Jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, jest założenie małego studia wideo, więc kiedy nadejdzie czas nagrywania, możesz po prostu tam wejść i rozpocząć nagrywanie.

Odpowiedni poczatek filmu na YouTube

Rozpocznij każdy film z ciekawym hakiem/sztuczką

To, jak zaciekawisz swoich widzów na początku filmu, zależy od Ciebie i Twojej zawartości. Jeśli film zawiera jakikolwiek projekt, najpierw pokaż wynik końcowy. Oszałamiający rezultat sprawia, że ludzie są bardziej zainteresowani tym, jak go osiągnąłeś. Takie podejście jest świetne w przypadku filmów typu „zrób to sam”. Na przykład jakiś ciekawy sposób w domu na ułatwienie codziennych czynności – pokaż najpierw efekt końcony, a następnie pokaż krok po kroku jak to zrobić.

Opowieści są kolejnym sposobem na wzbudzenie zainteresowania widzów. Ludzie uwielbiają historie. Kiedy zaczynasz swój film z historią, ludzie będą naturalnie chcieli pozostać, aby zobaczyć, co się dzieje. Ponadto, osobiste historie starają się przyciągnąć uwagę prowadzącego.

Upewnij się, że Twój poczatek filmu odnosi się bezpośrednio do tematu. Widzowie kliknęli, ponieważ byli zainteresowani, więc szybko dostali się do tematu, o którym chcieliby usłyszeć w pierwszej kolejności.

Być może widziałeś, że YouTuberzy tworzą intrygę, zaczynając od historii lub faktu, który wydaje się całkowicie nie na temat, a następnie łączą go z tematem. Ta taktyka działa najlepiej, gdy masz już dużą publiczność, która ci ufa.

Tytuły Twoich filmów powinny być Krótkie, ale treściwe

Rozpiętość uwagi jest niewielka. Długi tytuł lub sekwencja na początku filmu może spowodować, że ludzie stracą zainteresowanie. Ponadto, długi Początek zniechęca do oglądania, ponieważ ludzie nie chcą oglądać tego samego intro w kółko. Zamiast tego, spraw, aby tytuł otwierający. Spraw, aby całe intro nie było dłuższe niż 5-10 sekund.

Dodaj ekrany końcowe, aby promować swoje filmy, kanał lub stronę internetową

Ekrany końcowe to interaktywna grafika, która łączy się z innym filmem, listą odtwarzania, kanałem lub stroną internetową albo zachęca kogoś do subskrypcji kanału. Jak sugeruje nazwa funkcji, możesz dodać ekrany końcowe tylko w ciągu ostatnich 20 sekund filmu, więc musisz zaplanować, gdzie pojawią się ekrany końcowe.

Free and Customizable YouTube End Screen Templates - Snappa
Ekran Końcowy YouTube

Jedną z opcji jest kadrowanie tematu filmu w taki sposób, aby było miejsce na ekrany końcowe. Chociażby wskazywanie ręką na filmie i podłożenie pod to Ekranu końcowego z innym filmem z Twojego kanału.

# Ekran końcowy w ramce YouTube
Można też dodać łupek z obrazem lub logo, na którym można umieścić ekrany końcowe. Ta opcja jest przydatna, jeśli nie chcesz, aby ekran końcowy kolidował z Twoją zawartością.

# Ekran końcowy z tablicą z obrazkiem lub Logo
Ekrany końcowe zwykle działają najlepiej, gdy prezenter na ekranie nadal mówi i przekazuje informacje widzowi. Widzowie YouTube są nieco uzależnieni od tego, że klikają w takie miniaturki. Jeśli nadal będziesz podawał informacje, da to widzom powód do pozostania na dłużej i przejście do kolejnego Twojego filmu.

Zastanów się, gdzie widzowie pójdą po obejrzeniu Twojego filmu i wyślij go tam przez ekrany końcowe (i linki w opisie filmu).

Ekran końcowy YouTube z linkiem wideo
Aby dodać ekran końcowy w Creator Studio, otwórz Video Manager, kliknij strzałkę rozwijaną obok filmu, do którego chcesz dodać ekran końcowy, a następnie wybierz End Screen & Annotations.

Na stronie Ekranu końcowego, oś czasu zostanie automatycznie zatrzymana na 20 sekund przed końcem filmu. Aby dodać ekran końcowy, który wydłuży czas sesji, kliknij przycisk Dodaj element, a następnie kliknij przycisk Utwórz obok Video lub Listy odtwarzania.

Zainteresowanie widzów na YouTube

Zainteresuj swoich widzów

Długie pauzy, przeskakiwanie od jednego tematu do drugiego lub po prostu bycie nudnym może sprawić, że ludzie zaczną oglądać polecane filmy, by znaleźć coś ciekawszego. Ograniczaj do minimum, a jeśli odchodzisz od tematu, upewnij się, że jest on angażujący wizualnie lub historyjnie. Nie dawaj widzom powodu, by się od niego oddalać.

Sklep z lajkami do youtube

Aby jednocześnie uniknąć rozpraszania uwagi i utrzymać szybkie i wciągające filmy, możesz szybko ciąć od jednego ujęcia do drugiego. Aby tworzyć ujęcia, nie musisz koniecznie filmować wieloma kamerami. Można także użyć tekstu lub przejść z podstawowymi edytorami wideo.

Przyciagająca miniaturka na YouTube

Projektuj takie miniatury filmów, w które Twoi widzowie będą chcieli kliknąć

Miniatury, bardziej niż jakikolwiek inny czynnik, mogą przyczynić się do Twojego sukcesu na YouTube lub go przerwać. Dlaczego? Sugerowane Filmy.

Sugerowane filmy wideo są wiodącym źródłem organicznego ruchu w YouTube. Ponieważ ktoś ogląda wideo w serwisie YouTube, Twoja miniaturka wideo musi się wyróżniać, gdy jest to sugerowane wideo w prawym pasku bocznym. Kiedy Twój film pojawia się jako sugerowane wideo,

Ponadto, jeśli Twój film przyciąga kliknięcia jako sugerowany film, jego klikalność prawdopodobnie zarejestruje się za pomocą algorytmu YouTube. Pamiętaj, że YouTube chce, aby widzowie klikali inny film. Więc będą polecać filmy, które są najbardziej popularne i maja największy współczynnik klikalności, aby uzyskać to kliknięcie.

Przede wszystkim musisz sprawić, by miniaturka nawiązywała do tytułu i treści filmu. Nic nie sprawia, że ludzie klikają szybciej niż film, który nie ma nic wspólnego z miniaturami. Widzowie czują się oszukani. Nie tylko zrazisz do siebie widzów, ale też będziesz miał niski czas oglądania, który algorytm YouTube ocenia przede wszystkim.

Spraw, by widzowie zastanawiali się, co dalej

Spróbuj opowiedzieć historię za pomocą swoich miniatur. Pokaż obrazek, który ustawia lub dokucza sytuacji. Spraw, by widz zastanawiał się, co dzieje się dalej, lub co wydarzyło się wcześniej. Jeśli możesz przedstawić obraz, który zawiera jakąś akcję lub jakiś ruch, to jeszcze lepiej.

Pamiętaj, że miniaturki to tylko połowa sukcesu. Druga połowa to tytuł. Sprytne zestawienie tytułu z miniaturką może w znacznym stopniu zwiększyć zainteresowanie widzów.

Wiele osób tworzy miniatury wideo o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, zgodnie z zaleceniami YouTube. Obrazy wyglądają wspaniale, ale nikt nigdy nie zobaczy na YouTube miniaturki w tym rozmiarze. Chociaż chcesz, aby rozmiar pikseli był zgodny z zaleceniami YouTube, musisz zaprojektować obraz tak, aby po zeskalowaniu był on mniejszy.

Aby sprawdzić, jak naprawdę będzie wyglądać Twoja miniaturka w serwisie YouTube, zawsze zmniejszaj jej rozmiar, aby wyświetlić obraz na ekranie w rozmiarze, w jakim będzie wyświetlany w serwisie YouTube. Musisz mieć pewność, że miniaturka nadal ma sens i wyróżnia się, gdy ma rozmiar znaczka pocztowego.

Jeśli nie, pomocne może być kilka prostych edycji obrazu. Spróbuj przyciąć obrazek na mniejszym obszarze lub sprawić, by kolory były nasycone.

Kiedy wszystkie Twoje miniatury mają spójny wygląd, ludzie mogą rozpoznać Twoje filmy na pierwszy rzut oka. Spójność ta może obejmować podobną czcionkę tekstową, logo, znane kolory, kształt lub element graficzny, lub twarz tej samej osoby. Cokolwiek wybierzesz, znajdź coś spójnego i trzymaj się tego stylu na wszystkich swoich miniaturach.

Podobne tematy filmów – Twórz to co interesuje Twoich widzów

Zanurz się głęboko w swoich analizach i statystykach, aby dowiedzieć się, które filmy mają największą liczbę wyświetleń. Poszukaj wśród nich wzorców, takich jak temat lub styl edycji. Następnie zrób więcej takich filmów.

Aby znaleźć filmy o największej konwersji w Creator Studio, przejdź do działu Analytics, kliknij przycisk Subskrypcje, a następnie kliknij YouTube Watch Page.
Na liście, która się pojawi, zobacz, które filmy przyciągnęły najwięcej subskrybentów.

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółów, możesz uzyskać współczynnik subskrypcji dzieląc liczbę abonentów przez całkowitą liczbę odsłon dla każdego filmu. Bądź świadomy, że liczba ta będzie naprawdę niska, ponieważ większość osób subskrybuje na stronie kanału.

Długie filmy na YouTube

Twórz długie filmy, aby poprawić czas oglądania

Mimo, że chcesz, aby Twoje wideo były krótkie, zrób rzeczywisty materiał wideo tak długi, jak tylko się da, jeśli ma to sens dla Twojego tematu. Tworzenie długich filmów wydaje się być średnim pomysłem, ale algorytmy YouTube zrwacaja na uwagę na to ile czasu wynosi oglądalność Twoich filmów. Dlatego warto od czasu do czasu postarać się i robic dłuższe fimy, aby zatrzymać swoich widzów na dłużej i tym samym wzmocnić cały swój kanał. Dłuższe filmy to więcej czasu na oglądanie, co wzmacnia Twoją treść w algorytmie.

Ostatecznie, odpowiednia długość filmu jest po prostu wystarczająco długa, aby uzyskać wszystkie informacje bez wypełniania wideo. Nie rób filmu dłużej tylko po to, aby go wydłużyć, bo stracisz widzów. Chcesz jednak rozwijać swoje materiały wideo z myślą o dłuższych filmach. Ogólnie rzecz biorąc, filmy od 7 do 15 minut mają najlepszą wydajność.

Czas oglądania oznacza w zasadzie ilość czasu, jaką ludzie spędzają na oglądaniu twoich filmów. Algorytm YouTube wartościuje czas oglądania, ponieważ YouTube uważa, że ludzie będą oglądać film dłużej, jeśli jest on wysokiej jakości. Takie wyświetlenia YouTube wysokiej jakości kupisz w naszym sklepie, co pozwoli Ci na początek idealnie wstrzelić się w wyniki wyszukiwania i zdobywać jak najlepsze pozycje. Jeśli film jest niskiej jakości lub wprowadzający w błąd, widzowie będą szybko wychodzić, co w rezultacie nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Live na YouTube

Rób transmisje Live na YouTube

Transmisja na żywo to świetny sposób na wypromowanie zawartości bez poświęcania na nią dużo czasu. Chociaż live-streaming ma określoną krzywą uczenia się, po opanowaniu tego, wideo na żywo są najprostszym sposobem na tworzenie treści wideo.

Transmisja na żywo jest mocno wspierana na wszystkich platformach mediów społecznościowych. (Na YouTube, funkcja wideo na żywo nazywa się YouTube Live.) Ten format wideo zapewnia doskonałe możliwości zaangażowania, ponieważ można komunikować się bezpośrednio z publicznością. Wideo na żywo ma również długi czas oglądania.

Aby rozpocząć udostępnianie wideo na żywo, można użyć smartphone’a lub kamery internetowej do transmisji na żywo. Nawet stosunkowo niedrogie kamery internetowe mogą nadal dostarczać wysokiej jakości wideo.

Używaj różnych rodzajów filmów w swoim miksie treści

Publikuj filmy, które mają jeden z trzech celów: służyć społeczności wokół kanału, udostępnianie, lub pomocny film.

Pierwsze rodzaje filmów koncentrują się na społeczności i zostały zaprojektowane tak, aby stworzyć silną więź między Tobą i Twoimi widzami, a także między sobą nawzajem. W przypadku kolejnego rodzaju filmów możesz odpowiadać na komentarze, odpowiadać na pytania, współdziałać za pośrednictwem wideo na żywo, inicjować projekty, które wymagają udziału widzów lub dzielić się osobistymi historiami, dzięki którym fani będą mogli zajrzeć za kulisy Twojego kanału.

Ostatni rodzaj filmów wideo są filmami, które zostały zaprojektowane z myślą o osiągnięciu sukcesu. Filmy te często skupiają się na aktualnych tematach, takich jak święta i wydarzenia informacyjne. Włożenie dodatkowego wysiłku w film o bohaterze zwiększa prawdopodobieństwo, że ludzie podzielą się nim w mediach społecznościowych i/lub na blogach, a inne media go odbierają.

Filmy pomocnicze są zaprojektowane w taki sposób, aby zawierały treści, które można łatwo przeszukiwać i które zapewniają wartość dodaną. Na przykład, stwórz filmy o tematyce „Zrób to sam”, „Jak to zrobić”, „Porady” i „Rozwiązywanie problemów”. W tym celu należy skoncentrować się na wyszukiwaniu w celu wykrycia. Być może warto wtedy zobaczy co tworzy konkurencja i się lekko wzorować.

Google Trends to doskonałe źródło informacji na temat trendów i treści, które można łatwo odnaleźć w wynikach wyszukiwania, zarówno w przypadku bohaterów, jak i filmów pomocy.

Tworzenie filmów video jako seria

Nic tak nie wydłuża czasu obserwacji jak „binge watching”. Ostatecznie, chcesz stworzyć wrażenie „odchylając się do tyłu”, aby widzowie mogli płynnie przechodzić od jednego z filmów do następnego. Seryjne playlisty to jeden z najlepszych sposobów, a mimo to są nie w pełni wykorzystywanym narzędziem w serwisie YouTube. Aby z nich korzystać, potrzebujesz jednak serii.

Możesz stworzyć serię na podstawie zawartości, która sprawdziła się dobrze. Rzeczywiście, wiele udanych kanałów YouTube ma więcej niż jedną serię, z których każda ma specjalne ukierunkowanie tematyczne, a nawet inny styl obrazowania miniatur.

Umieszczając filmy w swojej serii, możesz dodać je do listy odtwarzania serii. Gdy używasz listy odtwarzania, YouTube automatycznie doda następny film na liście odtwarzania do sekcji, znajdującej się w górnej części zaleceń. A jeśli w przeglądarce włączy się automatyczne odtwarzanie, filmy z listy odtwarzania serii będą odtwarzane jeden po drugim.

Aby zmienić listę odtwarzania na listę odtwarzania serii w Creator Studio, otwórz Video Manager i kliknij Playlists (Listy odtwarzania).

Następnie kliknij przycisk Edytuj obok listy odtwarzania, którą chcesz zmienić.

Na ekranie edycji kliknij przycisk Ustawienia listy odtwarzania w górnej części ekranu. W oknie dialogowym Ustawienia listy odtwarzania, wybierz pole wyboru Ustaw jako oficjalną serię dla tej listy odtwarzania.

Jedna notatka o listach odtwarzania seriali: Chociaż film może znajdować się na dowolnej ilości list odtwarzania (i zaleca się dodanie każdego filmu do co najmniej trzech list odtwarzania), film może znajdować się tylko na jednej liście odtwarzania serii. Upewnij się więc, że twoje serie są wysokopoziomowymi kategoriami i uzyskaj więcej szczegółów na temat swoich regularnych playlist.

Współpracuj z innymi YouTuberami

Współpraca to filmy, które są udostępniane wielu twórcom treści i są jednym z najskuteczniejszych sposobów na poszerzenie grona odbiorców w serwisie YouTube. Niezależnie od tego, czy jesteś marką, czy YouTuberem (lub jednym i drugim!), współpraca z innym twórcą treści pokaże Twój kanał ludziom, którzy prawdopodobnie nigdy by o Tobie nie słyszeli.

Dowody społeczne mają silny wpływ na ludzi. Kiedy twórca treści współpracuje z innym twórcą, jest to wyrazem poparcia dla jego odbiorców. Wystarczy, że widzowie sprawdzą Twój kanał, a jeśli spodoba im się Twoja treść, masz nowego subskrybenta.

Ludzie często zapominają, że YouTube jest przede wszystkim portalem społecznościowym. A jedni z największych twórców stali się popularni dzięki wzajemnej promocji i wspólnej pracy.

Ale nie możesz współpracować z kimkolwiek. Przyglądając się tej taktyce, aby rozwijać swój kanał, musisz wziąć pod uwagę kilka drobniejszych punktów współpracy.

Znajdź kanały o podobnej oglądalności, ale różnej zawartości

Chcesz współpracowników, którzy mają podobną publiczność, ale różną treść. Zapytaj swoich widzów, kogo jeszcze lubią oglądać i poszukaj w komentarzach nazwisk i udostępnionych filmów.

Ponadto, narzędzia takie jak Social Blade pomogą Ci określić wielkość kanału i jego demografię oraz dowiedzieć się, kto służy tej samej publiczności co Ty. Metryki, których chcesz szukać, obejmują wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację i zaangażowanie.

Największe sukcesy we współpracy z YouTube odnoszą kanały, które mają podobną publiczność, ale obejmują zupełnie inną treść niż twoja, ponieważ publiczność nie dostanie powtórki z twojego tematu na swoim kanale. Faktem jest, że każdy z nas ma wiele zainteresowań, w tym Twoją publiczność. Więc wszędzie tam, gdzie można znaleźć nakładanie się jest wielką szansą na rozwój.

Szukaj kanałów, które są odpowiedniej wielkości

Generalnie, chcesz znaleźć kanały, które są nieco większe niż twoje, ale nie za duże. Super duże kanały są proszone o współpracę przez cały czas i zazwyczaj pracują tylko z ludźmi, których znają.

Praca z mniejszym kanałem może być świetna, jeśli jest on dobrze dopasowany, a zwłaszcza jeśli szybko rośnie, ponieważ dzisiejszy mały YouTuber może być jutro wielką gwiazdą.

Współpraca nie musi być tylko dwuosobową transakcją. Wielu twórców może się spotykać w celu nagrywania filmów i uzyskania kontaktu z wieloma odbiorcami.

Im większy jest Twój kanał, tym więcej relacji nawiązujesz, tym więcej masz możliwości współpracy z wieloma twórcami. Wiele z największych kanałów YouTube robi to cały czas, po prostu dlatego, że ci inni twórcy stają się ich przyjaciółmi i spotykają się razem w prawdziwym życiu. Wznosząca się fala naprawdę podnosi wszystkie łodzie.

Kontakty z innymi twórcami sprawiają, że YouTube jest portalem społecznościowym, a dzięki współpracy z wieloma twórcami, możesz tworzyć ścisłe więzi i zespoły, które współpracują ze sobą, aby pójść znacznie dalej.

Możesz też współpracować z ludźmi spoza YouTube. Gwiazdy Instagram, na przykład, mają ogromne poparcie i mogą kierować swoich fanów do Twojego kanału YouTube.

Dobrym sposobem na dotarcie poza YouTube jest szukanie blogerów, ludzi z dużym śledztwem na Twitterze i stronach na Facebooku. Każdy, kto ma duże lub zaangażowane śledzenie jest dobrym kandydatem do współpracy.


Narzędzia do hashtagów na instagram

Promowanie konta na YouTube – Podsumowanie

Po tym bardzo treściwym i dokładnym poradniku przechodzimy do podsumowania. Jak widać, jeśli chcesz się stać prawdziwą gwiazdą YouTube musisz poświęcić trochę czasu na zdobywanie umiejętności i wiedzy związanej z pozycjonowaniem filmów na YouTube. Współpracując z nami wszystko to jest możliwe. Jedyne co potrzebujesz to motywacji i determinacji w dążeniu do obranego wcześniej celu. Początki na YouTube statystycznie są najgorsze. Korzystając z naszych usługi dotyczących YouTube, czyli zakup wartościowych wyświetleń, Subskrypcji oraz łapek w górę, możesz wejść na szczyt w naprawdę szybkim tempie i zdobywać nieprawdopodobny ruch organiczny pod filmami wraz z nowymi subskrybentami

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów: 279

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

0
    0
    Twój koszyk
    Your cart is emptyReturn to Shop
    Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Przeglądając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.