Kiedy jest najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie?
Według analizy licznych postów na całym świecie, przeprowadzonej przez nasze konta społecznościowe oraz naszych klientów, najlepszą porą na publikowanie postów na Instagramie (w czasie lokalnym) jest godzina 6 rano. Najlepszymi dniami do publikowania postów na Instagramie są sobota i niedziela – najwyższe średnie zaangażowanie występuje w przypadku postów opublikowanych w niedzielę o 6 rano.
Z drugiej strony, posty opublikowane w środę między 10.00 a 16.00 oraz w czwartek między 9.00 a 11.00 otrzymują najniższe wskaźniki zaangażowania, co czyni je najgorszymi dniami do publikowania na Instagramie.
Najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie
Według naszych testów publikacji postów na Instagramie, najlepsze pory na publikowanie postów na Instagramie to:
Poniedziałek: 5:00 rano
Wtorek: 6:00 rano
Środa: 6:00 rano
Czwartek: 5:00 rano
Piątek: 6:00 rano
Saturday: 6:00 rano
Niedziela: 6:00 rano
Najgorszy czas publikowania postów na Instagramie
Najgorsze pory na publikowanie postów na Instagramie w ciągu dnia to:
Poniedziałek: 14:00
Wtorek: 13:00
Środa: 10:00
Czwartek: 11:00
Piątek: 9:00
Sobota: 20:00
Niedziela: 16:00
Więc… Co nam to mówi?
Byliśmy dość zaskoczeni, że najlepsze pory na publikowanie postów przypadają na tak wczesną porę dnia. Badamy najlepsze pory publikowania postów na Instagramie od 2019 roku, a w tym roku zauważyliśmy poważną zmianę w danych!
Historycznie uważaliśmy, że publikowanie postów wtedy, gdy Twoi odbiorcy byli najbardziej aktywni, było najskuteczniejszą strategią – i chociaż wydaje się, że ma to pozytywną korelację, nie jest to jedyny czynnik wpływający na zaangażowanie.
Wiemy, że algorytm Instagrama bierze pod uwagę aktualność, ale być może nie w takim stopniu, jak kiedyś. Wiemy również, że Instagram niedawno potwierdził, że liczba interakcji w ciągu pierwszych 30 minut nie decyduje o pozycji postu na stronie głównej tablicy instagrama..
Zniknęła więc presja, aby posty były publikowane w momencie największej aktywności odbiorców. Zamiast tego, pojawiła się strategia zaangażowania „early to rise, early to post”.
Publikując posty wcześniej w ciągu dnia, konta korzystają z mniejszej konkurencji (globalnie, większość postów jest udostępniana między 9 rano a 13 każdego dnia), a jednocześnie wykorzystują ruch użytkowników podczas ich pierwszego przewijania w ciągu dnia – nawet jeśli jest to kilka godzin po udostępnieniu postu.
Będąc jednym z pierwszych, którzy publikują posty każdego dnia, dajesz swoim treściom największe szanse na to, że zostaną zauważone przez odbiorców, niezależnie od tego, kiedy są oni najbardziej aktywni w aplikacji.
Sam Instagram (oraz sposób, w jaki korzystamy z treści w tej aplikacji i wchodzimy z nimi w interakcję) znacznie się zmienił w ciągu ostatnich 12 miesięcy, więc to dobry moment, aby dostosować swoją strategię publikowania.
Jak znaleźć najlepszy czas na publikację na Instagramie?
Wykorzystaj wbudowaną analitykę Instagrama, aby zrozumieć swoją publiczność
Korzystanie z funkcji Najlepsza pora na publikację w późniejszym czasie jest najdokładniejszym sposobem na odkrycie optymalnych godzin publikowania postów w oparciu o rzeczywiste dane dotyczące wydajności – ale możesz również skorzystać z natywnych spostrzeżeń Instagrama, aby zrozumieć, gdzie znajduje się większość Twoich odbiorców i kiedy są najbardziej aktywni.

Te punkty danych mogą być bardzo cennymi wskaźnikami tego, kiedy najlepiej publikować posty.
Na przykład, jeśli większość Twoich odbiorców znajduje się w Warszawie – możesz chcieć zaplanować publikowanie postów na godzinę 6 rano.
Aby uzyskać dostęp do Wglądu, musisz założyć profil biznesowy na Instagramie lub profil twórcy Instagrama.
Użyj arkusza kalkulacyjnego do ręcznego śledzenia najlepszych momentów na publikację
Jeśli wolisz samemu policzyć liczby, możesz stworzyć arkusz kalkulacyjny, aby śledzić, jak duże zaangażowanie otrzymujesz, gdy publikujesz o różnych porach w różnych dniach.
Zacznij od wybrania pięciu różnych pór w ciągu tygodnia.
W arkuszu kalkulacyjnym zapisuj, ile polubień i komentarzy otrzymał każdy post, a także datę i godzinę jego opublikowania.

Arkusz kalkulacyjny najlepszych sposób publikowania postów na Instagramie
W następnym tygodniu zmień pory publikowania postów na każdy dzień. Na przykład, jeśli w poniedziałek w tygodniu 1. opublikowałeś o 17:00, w tygodniu 2. publikuj o 18:00.
Może to potrwać kilka tygodni, ale możesz wykorzystać te informacje, aby wybrać najlepsze dni do udostępniania w poszczególnych sieciach, biorąc pod uwagę własną publiczność, a także godziny, które najlepiej sprawdzają się w pozyskiwaniu ruchu w te konkretne dni.
Kiedy już zrozumiesz, w jakich godzinach i dniach najlepiej publikować na Instagramie, możesz zaplanować publikowanie postów w tych godzinach.
Jak wykorzystać najlepszy czas na publikację na Instagramie
Kiedy już odkryjesz swój unikalny najlepszy czas na publikację, możesz dostosować swoją strategię treści, aby go wykorzystać.
Oto nasze najważniejsze wskazówki, o których warto pamiętać:
Wskazówka nr 1: Zaplanuj publikację postów na najlepsze czasy
Zaplanowanie postów tak, aby były zgodne z naszymi danymi dotyczącymi najlepszych godzin publikowania na świecie lub z Twoimi indywidualnymi najlepszymi godzinami publikowania, to najlepszy sposób na zwiększenie zaangażowania i zasięgu Twoich postów.
Ponadto zaangażowanie na Instagramie ma efekt kumulacji.
Gdy post otrzymuje dużo polubień, komentarzy i udostępnień, to zaangażowanie przekłada się na to, że Instagram podnosi Twój post wyżej w kanałach użytkowników i potencjalnie może znaleźć się na stronie Eksploruj na Instagramie, co z kolei może skutkować jeszcze większym zaangażowaniem w Twój post.
Jest to proces cykliczny: większe zaangażowanie prowadzi do większej widoczności, co z kolei prowadzi do większego zaangażowania, które z kolei prowadzi do większej widoczności. Ale wszystko zaczyna się od tego, kiedy publikujesz post na Instagramie.
Wskazówka nr 2: Ustal priorytety swoich postów
Kiedy już wiesz, kiedy najlepiej publikować posty na Instagramie, możesz zorganizować swoją strategię postów z myślą o nich.
Na przykład, możesz zauważyć, że masz mniejsze zaangażowanie podczas weekendu.
Nadal będziesz chciał się pokazywać i dzielić się treściami ze swoją społecznością, ale możesz zachować najważniejsze posty na inny dzień.
Aby uzyskać najlepsze rezultaty, zachowaj najważniejsze wiadomości na okresy największego zaangażowania.
Wskazówka #3: Nie zapomnij o filmach i nagraniach wideo
Do tej pory skupialiśmy się głównie na postach feedów w tym blogu, ale te same zasady mają zastosowanie do Rolek na instagramie i wideo.
Publikuj wszystkie swoje treści w strefach największej aktywności, aby dać im jak największe szanse na sukces.
Jedynym niewielkim wyjątkiem od tej reguły są Instagram Stories, które są mniej ograniczone czasowo ze względu na 24-godzinny czas trwania. Jednak nadal warto publikować je wtedy, gdy Twoi odbiorcy są aktywni i zaangażowani.
Jak zaplanować najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie?
Teraz, gdy wiesz, kiedy Twoi odbiorcy na Instagramie są najbardziej aktywni i jak zwiększyć zaangażowanie w oparciu o ich aktywność, ostatnim krokiem jest zaplanowanie postów na Instagramie w najlepszym dla Ciebie czasie.
Istnieje wiele powodów, dla których warto zaplanować posty na Instagramie w 2022 roku, ale najważniejszy z nich?
Konsekwencja. Planowanie treści z wyprzedzeniem zapewnia, że publikujesz posty w optymalnym czasie na Instagramie.
Wykorzystując najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie i planując je z wyprzedzeniem, możesz zwiększyć zaangażowanie, zyskać nowych zwolenników, a nawet napędzić ruch na stronie!
Znajdź najlepsze dni i godziny publikowania na Instagramie dla Twoich odbiorców – znajdź swój unikalny najlepszy czas publikowania teraz!